07 oktober 2003

Snotter
Afgelopen dagen doorgebracht met flink gesnotter en gehoest. En ook besloten om er maar aan toe te geven, en dus een paar ziekte-daagjes geboekt. Wel lekker. Beetje bijgekomen. Morgen begint het 'echte' leven (lees:werkende leven) weer. Ook het studerende leven trouwens, want ik morgenavond meteen door naar 'school'. Zoals zussie al eerder postte, ik ben net begonnen aan de avondopleiding Psychologie. Of, zoals zij zegt, psiechologie. Enorm interessant, en alleen daarom al leuk om te doen. Maar ze hadden er wel even bij mogen vermelden dat het op school lijkt. Ik heb, sinds jaaaaren, weer HUISWERK! (Dacht dat ik er eindelijk van af was toen ik m'n laatste diploma ontving!). En, 't is vreemd, maar oude rituelen steken onmiddelijk weer hun kop op. Ik heb mn huiswerk nog niet af.. Nu is het wel zo dat ik het 'huiswerk' al jaren in de praktijk breng, dus ik geloof het wel.
Kennelijk is het onderbewuste zo sterk, dat op het moment dat je doorkrijgt dat je weer op school zit, je kennelijk ook meteen weer in bekende rituelen vervalt. Vraag me af of het spijbelen binnenkort ook de kop weer op gaat steken? Zal wel niet want deze keer moet ik het helemaal zelf bekostigen, en als je de rekening krijgt denk je maar 1 ding: Ik zal geen les missen voor dat geld, ik heb er toch voor betaalt??
Misschien is dat dé oplossing voor het spijbelprobleem? (snif)

Geen opmerkingen: