03 februari 2004

Stoppen met roken
Ja, ook ik moest eraan geloven. Had ik begin dit jaar al een manmoedige poging ondernomen die jammer genoeg al vrij snel weer strandde, nu ben ik al 3 dagen op weg! Rookvrij dus!
Op 'dokters-advies' (nog bedankt lief) heb ik deze poging ondernomen met de steun van pleisters en zuigtabletten.
Nu moet ik toegeven dat, gezien eerdere ervaringen met 'cold turkey'-stoppen, ik niet al te sterk overtuigd was van deze hulpmiddelen. [Denkt:]"Wat helpt zo'n dom pleistertje nou..grmbl..zal wel psychisch zijn..morele ondersteuning..zo'n tabletje kan toch nooit een sigaret vervangen..".
Hoe vreemd was het echter om op de bewuste stopdag er achter te komen dat na het opstaan en het plakken van de pleister, ik eigenlijk nergens last van had! Ik was zo slim geweest om geen sigaretten in huis te hebben. Normaal gesproken gaan de eerste uren nog wel maar ga je op een geven moment al snel in paniek in huis op zoek naar 'peuken'. Deze keer niet. Ongemerkt snel vloog de dag voorbij en voor ik het wist lag ik in bed, om er achter te komen dat ik eigenlijk, op wat keine momenten na, niet eens gesnakt heb naar een sigaret! Een openbaring..
Ik ga hier niet het evangelie verkondigen of onbedoeld reclame maken, maar als je wilt stoppen, en je hebt deze combinatie nog niet geprobeerd, waag een poging!! Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van de voortgang, maar als het zo gaat als nu rook ik nooit meer!

Geen opmerkingen: