02 februari 2004

Studie
Het studeren viel de afgelopen maand beslist niet mee. Het overlijden van een dierbare door bruut geweld, en andere oorzaken zorgden er o.a. voor dat de concentratie zeker niet optimaal was, en dan druk ik me voorzichtig uit. Uitgerekend in die periode kwamen er ook nog eens 3 hertentamens voorbij..alsof het zo moest zijn. Met lood in mijn schoenen toog ik drie keer vroeger naar deventer dan gepland om weer eens mijn 'geluk' te beproeven. En ik schrijf met opzet 'geluk' omdat ik natuurlijk niet voldoende had kunnen leren om op basis van kennis een poging te wagen.
Tenminste, dat dacht ik..
In de afgelopen periode heeft de hogeschool waar ik studeer besloten een nieuw cijferregistratiesysteem in te voeren. Erg leuk, want je kunt er via internet bij, en dat is altijd handig, zeker voor deeltijdstudenten als ik.
Maar zoals elk nieuw systeem, werkt het in het begin nog niet optimaal. Administratie moet worden bij gewerkt, dingen staan er dubbel in. Zo ook afgelopen vrijdag. Ik nam maar weer eens een kijkje om te zien of de resultaten al binnen waren. En wat las? Een cijfer bij 'Inleiding in de Psychologie'. En nog wel een redelijk goed cijfer: een 7,5! Kan dat? Nah.. Nog een keer checken. Ja, het staat er echt. Hmm, zal wel een foutje zijn, want dat kan nooit. En dan berust je daarin. Vervolgens wordt ik in mn lunchpauze gebeld door de administratie: mijn tweede cijfer was bekend, en dat wilden ze graag doorgeven. Voor 'Gerdragsobservatie'..(drumroll..) een 7.3! Ik viel van mijn stoel!
Natuurlijk meteen even nagevraagd of dat eerste cijfer klopte, en dat bleek zowaar te kloppen. Goh..toch wel goed.
En stiekum ben ik toch een beetje trots op mezelf.

Geen opmerkingen: