11 februari 2004

Studie
Krijg al veel commentaar dat ik niet genoeg log, en ondanks mijn vorige postje maar even een korte update (op dit vroege tijdstip). Zoals ik al schreef is de tentamentijd weer aangebroken. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zo heb ik vandaag tentamen persoonlijkheidsleer. In het vak persoonlijkheidsleer leer je onder andere dat persoonlijkheid (of karakter) gedeeltelijk aangeboren is. Dat krijg je bijvoorbeeld mee van je ouders, bij je geboorte door middel van genen (genetisch). Ook je opvoeding, en de omgeving waarin je opgegroeid bent zijn daarin belangrijk. Bepaalde karaktertrekken zul je dus ook nooit kwijtraken, die zullen nooit veranderen, hoe graag we dat soms ook zouden willen. Als je, bijvoorbeeld, opvliegerig bent, is dat mogelijk vastgelegd in je genen-patroon, of aangeleerd door opvoeding en andere invloeden, en zul je dat, in meer of mindere mate, altijd zijn. En omdat dat er altijd is, is het meetbaar of herkenbaar als karaktertrek. Daardoor kun je het bestuderen, en zo is dus 'Persoonlijkheidsleer' ontstaan. Erg interessant allemaal, en ook praktisch toepasbaar want we lopen er in het dagelijks leven allemaal tegenaan, al zien we het soms liever niet..
Volgende week is het tijd voor het tentamen 'Levensloop' (=vaag, ik weet het), en dan een paar weken daarna komt het vak 'Klinische Psychologie' (=lastig en veel, maar weer erg interessant) op tafel. Met andere woorden, het is weer feest.
Ik wil meteen mijn grote vriendin Marjolein even feliciteren met haar bloemetje. Zo zie je maar waar een weblog allemaal niet toe kan leiden..Het verhaal lees je op haar weblog. Veel plezier in 'zuid-nederland', meid. Binnenkort kun je niet alleen de Sobelair vluchten, maar ook de AirHolland vluchten weer uit gaan voeren. Je krijgt het nog druk! Spreek je van het weekend weer!
Ook Fantje's weblog heeft een kleine update gehad, al is er nog niet heel veel nieuws te melden. Hopelijk kunnen we op korte termijn wat meer vertellen, afspraken zijn in de maak.
Ik ga even doen waar ik hiervoor gekomen ben..

Geen opmerkingen: