03 juni 2005

[flame mode on]
Een paar postjes geleden was ik dolblij omdat ik ontdekt had dat je via de mail-to-blogger optie in blogger vanaf je mobieltje (via e-mail) postjes kon doen, inclusief foto. Je kunt ze daar nog steeds zien staan, een paar postjes naar beneden.
Maar de laatste twee, misschien zo zonder foto's wat weinig zeggende, postjes waren ook verzonden via hetzelfde principe. Inclusief foto's! Maar hoe ik ook probeerde, ik kreeg wel een tekst-postje, maar de foto, alhoewel wel meegezonden, kwam niet mee..

Zucht.
Wat nu weer? Eerst maar eens even gechecked of het aan mijn provider ligt, maar daar kon ik niks vinden.

Vanmiddag toch maar weer eens even bij blogger.com rondgeneust, en jahoor! Daar las ik het! Bloggen vanaf je mobiel!
LINK

Blogger noemt dit:Blogger mobile. Hoe orgineel.
Wat blijkt. Om hiervan gebruik te kunnen maken, moet je je eerst aanmelden door een e-mailtje te sturen vanaf je mobiel. Je zou dan een code terugkrijgen, en hopsa, zo weer verder kunnen met mobiel bloggen. Prachtig.
Natuurlijk meteen uitgeprobeerd.
Postje gestuurd.
En wat krijg ik terug van Blogger?
Sorry, maar jouw provider wordt nog niet ondersteund.

Leuke opzet van Blogger.com, maar ze ondersteunen nu alleen nog maar Amerikaanse mobiele providers (Sprint, Verizon, T-Mobile, AT&T/Cingular). Hoewel T-mobile nog een mogelijkheid zou kunnen zijn, want dat kennen we hier ook. Maar ik heb net een nieuw abonnement afgesloten, dus ga niet speciaal hiervoor over naar een andere provider..

In het kort komt het erop neer dat ze de achterdeur dicht hebben gegooid (via mail-to-blogger kun je geen foto's meer posten), maar aan de voordeur staat een dikke portier, en alleen bepaalde mensen mogen er nog in.

Niet zo netjes Blogger..

P.s.
Het antwoord van Blogger in de FAQ op de vraag of er ondersteuning komt voor andere/internationale providers:
---
We definitely want to do this, and we will update this FAQ page as we add more possibilities. In the meantime, what you can do is to create a blog at Blogger.com, and then set up a Mail-to-Blogger address for it. Once you've done that, you can use that address instead of go@blogger.com. This will let you post text, though it does not support image attachments.
---

Nee..it does not support images.. Niet meer!
Grrrmbl..sukkels!
[flame mode off]

Geen opmerkingen: